Hoe meld ik mij aan voor het ledennieuws (NOAB-nieuwsbrief)?

Je kunt jezelf (opnieuw) aanmelden voor de NOAB-nieuwsbrief. Klik hier en klik vervolgens op de oranje button. Of klik op je profiel en vink hier de betreffende nieuwsbrieven aan.

Hoe meld ik mij aan voor het Vaktechnisch nieuws?

Wil je het Vaktechnisch nieuws dagelijks in je mailbox ontvangen? Klik dan op de volgende link: Vaktechnisch nieuws.

Waar vind ik het cursusmateriaal?

Heb je je ingeschreven voor een cursus dan kun je het cursusmateriaal vinden in je profiel – persoonlijke cursussen – cursusmateriaal.

Waar vind ik het overzicht van cursussen waarvoor ik ingeschreven sta?

Het overzicht van je cursusinschrijvingen is terug te vinden op het NOAB-ledenportaal via profiel – Persoonlijke cursussen – Cursusinschrijvingen. 

Of klik op de directe link: Overzicht ingeschreven cursussen (persoon) – NOAB Ledenportaal 

Waar kan ik externe PE-punten aanvragen?

PE-punten voor extern gevolgde cursussen en evenementen kun je aanvragen op het NOAB-ledenportaal via: Aanvraag externe PE-punten – NOAB Ledenportaal. 

Via ‘Aanvraag externe PE-punten’ kan je je certificaten en/of deelnamebewijzen insturen. Het is ook mogelijk via deze pagina vrijstelling aan te vragen vanuit je RB- of NBA-lidmaatschap. 

Hoe meld ik mij voor een cursus af?

Ga via je profiel naar Persoonlijke cursussen en klik op Cursusinschrijvingen. Of klik op de volgende rechtstreekse link: Overzicht ingeschreven cursussen (persoon) – NOAB Ledenportaal 

Vink de desbetreffende cursus aan en klik op ‘beheren inschrijving’. Op de volgende pagina kom je bij de informatie van de inschrijving en kun je rechts op de knop afmelden klikken.  

Let op: annuleren kan kosteloos tot 7 dagen (5 werkdagen) voor aanvang van een educatiebijeenkomst. Bij niet (tijdig) annuleren wordt 100% van de cursusprijs in rekening gebracht. Het sturen van een plaatsvervanger is altijd mogelijk. We vernemen het graag als u hier gebruik van wilt maken. 

Ik heb een vaktechnische vraag, waar kan ik deze stellen?

NOAB-kantoren kunnen vaktechnische vragen stellen aan de helpdesk via het NOAB Ledenportaal: Helpdesk – NOAB Ledenportaal 

Geen downloadknop in de modellenbank?

Volg de volgende stappen:

  • log-in op de NOAB-website en klik op de icoon ‘kennisbronnen’.

  • Klik daarna op de icoon ‘modellen’.
  • Zoek het betreffende model via de zoekfunctie en als het goed is staat nu de download knop erbij.

Wat zijn de richtlijnen voor het gebruik van de algemene voorwaarden?

Op Downloads – NOAB Ledenportaal staat de handleiding algemene voorwaarden met hierin een hyperlink naar de richtlijn voor gebruik algemene voorwaarden. 

Hoe voeg ik een medewerker toe of verwijder ik een medewerker?

In deze video krijg je uitleg hoe je zelf een nieuwe medewerker in
dienst kan toevoegen om toegang te verlenen voor de NOAB-website. En ook hoe je een medewerker die uit dienst treedt kan verwijderen waardoor toegang tot de website wordt ontnomen. Het is dus belangrijk dit op de website toe te voegen of te verwijderen.

Let op: alleen kantoorhouders, (mede)vennoten en directie heeft de rechten dit zelf te doen.

Je kantoor optimaal profileren?

In de online toolkit vind je tal van marketingmaterialen om je kantoor optimaal te profileren. Je kunt deze naar eigen wens inzetten. De toolkit bevat het NOAB-gecertificeerd logo, foto’s, video’s, een animatie, banners, een RSS-feed, tips en nog veel meer.

Ga naar de online toolkit.

Waarom mijn profiel compleet maken?

Onder je profiel > organisatiegegevens kun je als beheerder je gegevens aanpassen of aanvullen. Belangrijk om hier je specialisme(n), software en of je beschikbaar bent voor waarneming in te vullen. Als je dit compleet maakt dan is het voor collega-kantoren makkelijk zoeken als men wil sparren, vragen heeft of wil samenwerken. Via de zoek-een-noab-kantoor functie (in menubalk onder Kennis & Community) wordt dit dan zichtbaar.

Specialisme(n)
Ondernemers kunnen een kantoor met een bepaald specialisme(n) zoeken via de zoek-een-kantoor functie. Als je je specialisme(n) invult komen ondernemers sneller bij jouw kantoor uit. Ook voor collega-kantoren kan dit handig zijn als men wil sparren over bepaalde zaken.

Softwarepakketten
Vul ook de door je kantoor gebruikte softwarepakketten in, handig als je van een ander kantoor wilt horen hoe een bepaald pakket bevalt, of als je wilt samenwerken. Of voor een ondernemers die een adviseur zoekt met ervaring met bepaalde software. Je kunt eenvoudig uit een dropdown-lijstje kiezen welke pakketten je gebruikt.

Geef ook aan of je beschikbaar bent voor waarneming!

Ik krijg geen mail na het opvragen van een nieuw wachtwoord?

Ben je je inloggegevens kwijt voor de NOAB-website dan kun je deze aanvragen. Klik op de oranje button rechtsboven inlog ledenportaal en daar kun je ‘nieuw wachtwoord’ aanvragen. Heb je dat gedaan maar ontvang je nog geen mail? Ga dan naar je zoekbalk bovenin Outlook en zoek op ‘NOAB’. Vaak komt de mail dan wel naar boven!

Aantal te behalen PE-punten per jaar

Een kantoor moet per jaar 16 PE-punten halen. Zie ook artikel 5.1 van het PE-reglement:

“Het minimum aantal te behalen PE-punten per lid is 16 per kalenderjaar. Aan de in artikel 2 lid 6 bedoelde verplichte cursussen worden geen punten toegekend.”

PE-punten verplicht onderwerp

0 pe-punten, 6 pe-punten (bij 2 of meer inschrijvingen met een maximum van 8)