#wijzijnnoab
Michel Hamer – Directeur
Anne-Katrien de Vos – Officemanager
Elien van den Brink – Officemanager
Vera van Zoggel – Financieel medewerker
Esteban Willemse – Teamleider Diensten & Innovatie
Thijs Knoester – Adviseur Diensten & Innovatie
Maaike Abbring – Adviseur Diensten & Innovatie
Csilla Quick – Adviseur Diensten & Innovatie
Janine Molin – Adviseur Marketing & Communicatie
Chantal van Pelt – Adviseur Marketing & Communicatie
Ellen van der Laan – Accountmanager
Sabine Hurkens – Accountmanager
Organisatiestructuur
Bestuur
Om de vereniging te besturen kiest de Ledenraad een bestuur en benoemt haar voorzitter. Het bestuur is onder meer belast met het aansturen en controleren van de uitvoering van het vastgestelde beleid. Het bestuur rapporteert periodiek aan de leden via verschillende kanalen. De belangrijkste daarbij vormt de bijeenkomst van de Ledenraad.
Het NOAB-bestuur bestaat uit vijf bestuursleden. Bestuursleden hebben in de regel een eigen praktijk en besturen NOAB als een soort van nevenfunctie. De bestuurders en voorzitter hebben naast de maandelijkse bestuursvergaderingen meestal ook zitting in diverse commissies van (semi)overheden. Dit naar gelang het voor NOAB belangrijk is.
Ledenraad
De Ledenraad stelt de strategische kaders waarbinnen het bestuur plannen kan ontwikkelen. De Ledenraad werkt intensief samen met het bestuur om de strategische agenda te bespreken. De 24 afgevaardigden worden middels landelijke verkiezingen per regio gekozen. De Ledenraad heeft minimaal twee keer per jaar overleg met het bestuur.
Commissies
Commissie (her)kwalificering & toelating
Leden van de commissie (her)kwalificering & toelating zijn onafhankelijk en beslissen op grond van de onderzoeksrapportages middels een bindend advies over de toelating tot het lidmaatschap NOAB. De kantoorbezoeken worden uitgevoerd door extern ingehuurde reviewers, waarna de bevindingen door de commissie worden beoordeeld. De beoordeling wordt vervolgens als bindend advies aan het NOAB-bestuur voorgelegd, die de uiteindelijke beslissing neemt. De commissie bestaat uit drie leden.
- Peter Knuvers, bedrijfsadviseur, voormalig directeur Rabobank
- Marcel Braakman, voormalig hoofd verenigingszaken bij MKB Nederland / VNO-NCW
- Saskia van Haga, voormalig NOAB-kantoorhouder
Kascommissie
De kascommissie controleert de financiën van de vereniging als onafhankelijke partij. Daarom hebben bestuursleden of directieleden geen zitting in deze commissie. De kascommissie brengt verslag uit en verleent decharge aan het bestuur.
Regio's
NOAB heeft haar ledenbestand onderverdeeld in acht regio’s. Deze regio’s kiezen uit hun midden een regiobestuur. De regio’s organiseren periodiek bijeenkomsten die in het licht staan van kennis en ervaring delen, netwerken, vaktechnisch overleg, maar ook zaken die de vereniging beleidsmatig treffen.
Tuchtcollege en College van Beroep
NOAB kent onafhankelijke tuchtrechtspraak in twee instanties. Indien leden de regels van ethiek overtreden die het lidmaatschap NOAB met zich meedraagt, kan dit schorsing of ontzetting uit het lidmaatschap tot gevolg hebben. De tuchtrechtspraak kadert middels haar uitspraken de grenzen van ‘goed vakmanschap’ af. Ga hier naar de tuchtuitspraken.
Dit zijn de leden van de colleges:
Leden van het Tuchtcollege
Voorzitter: Mr W. (Willem) Brouwer
Commissielid: Prof mr dr. A.H.H. (Anouk) Bollen – Vandenboorn
Commissielid: Mr G.P. (Geert Pieter) Vermeulen RA
Plaatsvervangend commissielid: Mr J.J.J. (Hans) Engel
Griffier: WVO Advocaten
Leden van het College van Beroep
Voorzitter: Mr G.G. (Ger) Vermeulen
Commissielid: Prof dr. M. (Marcel) Pheijffer RA
Griffier: WVO Advocaten
Ereleden en Leden van Verdienste
Een aantal personen heeft buitengewone prestaties geleverd die voor NOAB en/of de gehele branche van betekenis zijn. Zij ontvingen het predicaat ‘erelid’.
Daarnaast heeft NOAB een aantal personen die zich tijdens hun lidmaatschap extra heeft ingezet voor de vereniging. Zij zijn beloond met het predicaat ‘lid van Verdienste’.
Ereleden |
Leden van Verdienste |
|
|