Klachtenprocedure
Heb je een klacht over een gekwalificeerd NOAB-lid en kom je er samen niet uit, dan kun je NOAB inschakelen voor bemiddeling of een uitspraak vragen aan het onafhankelijke Tuchtcollege.
Kosten
Bemiddeling is gratis.
Het inschakelen van het tuchtcollege kost echter € 500,- griffiegeld. Indien je in het gelijk wordt gesteld, krijg je dit bedrag terug.
Insturen
Een klacht kun je per mail sturen aan info@noab.nl. Je mail dient het volgende te bevatten:
- Contactgegevens klager: naam, adres, woonplaats, email en telefoonnummer;
- Contactgegevens van het NOAB-lid tegen wie de klacht is gericht;
- De inhoud van de klacht met vermelding van de feiten waarop de klacht steunt;
- Eventuele bewijsstukken;
- Een omschrijving van hetgeen je wenst c.q. eist.
De bemiddelaar van NOAB neemt vervolgens per email contact met je op. In eerste instantie probeert hij de klacht in der minne te schikken of door conflictbemiddeling op te lossen. Als dat niet lukt, of als je dat niet wilt, kan een klacht ook direct worden voorgelegd aan het Tuchtcollege.